sobota, 4 stycznia 2014

Top 10: najbardziej wyczekiwane premiery 2014 roku

Szczegóły zabawy TUTAJ.



Jeśli o mnie chodzi, to nie ukrywam, że w tym roku najbardziej interesuje mnie reportaż. Poza tym co już mam w swojej biblioteczce, chętnie sięgnę po:

1. Mariusz Szczygieł, "100/XX. Antologia polskiego reportażu XX wieku" 

2. Adrzej Kępiński "Ukraina"



3. Nikola Sellmair, Jennifer Teege, "Amon. Mój dziadek by mnie zastrzelił"




 
Mariusza Szczygła wprost uwielbiam. Po każdą jego książkę mogę sięgać w ciemno i mieć pewność, że otrzymam fantastyczną lekturę. Jeśli o mnie chodzi, jest to najbardziej wyczekiwana premiera tego roku, choć i pozostałe dwie mocno kuszą. O Nikoli Sellmair dużo już słyszałam w niemieckich mediach, a Ukraina, bo po ostatnich wydarzeniach obiecałam sobie, że dowiem się o tym kraju nieco więcej.

Oprócz reportażu, chętnie sięgnę po biografie i dowiem się czegoś więcej o życiu i losach tych ludzi.

4. Malala Yousafzai "To ja, Malala"

5. Sylwia Frołow "Dzierżyński. Miłość i rewolucja"

6. Jacqueline Raoul-Duval "Zakochany Kafka"



Natomiast z beleterstyki póki co niewiele zachęciło mnie na tyle, żebym stwierdziła "muszę to mieć"! Jedynie te dwie pozycje - pierwsza ze względu na obiecującą fabułę, druga przez uwielbienie do Meryl Streep.

7. Mitch Albom "Zaklinacz czasu"
 
8. Mia March "Klub filmowy Meryl Streep"
 


Oczywiście nie może też zabraknąć autorów polskich. Kto mnie zna lub podczytuje, ten wie, że są to moje ulubione autorki, więc po obydwie pozycje sięgnę bez wahania.

9. Olga Tokarczuk, "Xięgi Jakubowe"
 
10. Maria Nurowska "Zabójca"
 
 
W tym roku wyjątkowo nie miałam problemu z wyborem. Nie wiem czy to dobrze, czy źle :)

2 komentarze:

  1. Moją uwagę momentalnie przykuł "Zaklinacz czasu" Chwytliwy, intrygujący tytuł i fajna okładka:)
    Powodzenia w realizacji czytelniczych planów na Nowy Rok!

    OdpowiedzUsuń
  2. Renya, nie ukrywam, że ja z tych samych powodów zainteresowałam się "Zaklinaczem czasu" :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas!