wtorek, 24 listopada 2015

3x Liebster Blog Award

W ostatnim czasie mój blog został trzy razy wyróżniony nagrodą Liebster Blog Award, za co serdecznie dziękuję Yvaine z bloga Castle on a cloud, Dominice z bloga Polka w Monachium oraz Danielowi z Belikov Book Blog! Czas odpowiedzieć na zadane przez nich pytania :)



Na pierwszy ogień idą pytania od Yvaine 

1. Pierwsza książka, którą pamiętasz?
"Szelmostwa Lisa Witalisa" Brzechwy. Uwielbiałam jak Tato czytał mi ją do snu :) 

2. Ulubiony serial?
Generalnie jestem mało serialowa, ale do ulubionych na pewno mogę zaliczyć "Sons of Anarchy" i "Rodzinę Soprano"

3. Żart, suchar, z którego zawsze się śmiejesz.
Hmm, tu muszę przyznać, że mam dość specyficzne poczucie humoru i poza czarnym humorem, który uwielbiam, często śmieję się z rzeczy mało poprawnych politycznie, więc raczej nie będę tu wrzucać ulubieńców ;)

4. Tytuł, tekst piosenki, który opisuje Twój obecny nastrój.
"Sometimes it's hard to be a woman..." ;)

5. Gdybyś mógł/mogła zagrać główną rolę w wybranym filmie, który byś wybrał(a)?
"Wybór Zofii"

6. Rzecz, którą lubisz, ale niekoniecznie lubisz się tym chwalić.
Oglądanie vlogów life style :) 

7. Mało znany blog, który chciałbyś/chciałabyś polecić.
Polonista na emigracji: http://iwonas.blogspot.de/

8. Najlepszy motywator?
W życiu realnym - uśmiechnięte twarze moich dzieci, w social mediach - żywe reakcje na to co robię i piszę.

9. Ulubiona para, najlepszy romans.
Od lat uważam, że Rhett i Scarlett z "Przeminęło z wiatrem" są absolutnie najbardziej interesującą parą! :)

10. Popularne zachowanie, którego nie rozumiesz u innych ludzi.
Hejtowanie. Przeraża mnie to jak wielu ludzi bezmyślnie jedzie innych, a poza tym chorobliwie nie znoszę poniżania, wyzywania i wyśmiewania  słabszych.

11. Które z odwiedzonych przez Ciebie miejsc (do tej pory) najbardziej Ci sie podobało?
Moje serce całkowicie skradła Toskania!

Kolejne pytania pochodzą od Polki w Monachium 

1. Z czym wiąże się nazwa Twojego bloga / co ona oznacza dla Ciebie?
Niestety tutaj nie ma żadnej romantycznej historii :) Magota jest skrótem od mojego imienia (Małgorzata), a czytadła, bo strasznie lubię to słówko. 

2. Ile czasu spędzasz w tygodniu na czytaniu innych blogów?
Ostatnio stanowczo za mało, ale generalnie staram się im poświęcić 30-40 minut dziennie.

3. Czy poznałaś już jakieś inne blogerki / jakiś innych blogerów osobiście?
Tak, poznałam już kilka osób, a te z którymi utrzymuję stały kontakt, to: Polka w Monachium i Polonista na emigracji :)

4. Kiedy najlepiej pracuje Ci się przy komputerze?
Kiedy nie ma w pobliżu moich dzieci :) Poza tym od zawsze jestem nocnym markiem, więc noc jest dla mnie porą idealną.

5. Jakie jest ulubione miejsce w mieście, w którym obecnie mieszkasz?
Jest kilka takich miejsc w Monachium. Bardzo lubię wypić kawę w Literatuhaus, jestem niezmiennie oczarowana parkami Englischer Garten i Westpark i chętnie do nich wracam o każdej porze roku, natomiast z dziećmi bardzo chętnie odwiedzam Kinderkunsthaus i Wildpark Poing.

6. Dokąd najchętniej wybrałabyś się na najbliższy urlop?
Portugalia.

7. Czy masz jakiś talent, o którym wie niewiele osób?
Obok szydełkowania i robienia na drutach potrafię jeszcze tworzyć biżuterię, a do tego jestem mistrzynią w gotowaniu zup ;)

8. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
Wiosna. Szalenie lubię te pierwsze, cieplejsze promienie słońca i budzącą się do życia przyrodę. 

9. Aparat cyfrowy czy aparat w telefonie komórkowym?
Stanowczo cyfrowy, a najchętniej lustrzanka, choć i telefonem nie pogardzę, jak nie ma innej możliwości :)

10. Jak Twoi bliscy reagują na Twoje blogowanie?
Mega pozytywnie. Wspierają, kupują książki i cieszą się razem ze mną, że mam coś, co sprawia mi tak wielką przyjemność.

11. Czy jest jakiś smak dzieciństwa, za jakim tęsknisz?
Pampuchy, czyli drożdżowe kluski na parze w wykonaniu mojej babci :D

I ostatnia seria pytań od przemiłego Daniel Bielińskiego

1. Jesteś ekstrawertykiem czy introwertykiem?
Z pewnością bliżej mi do ekstrawertyka, choć nie jestem nim w 100%

2. Ulubiona seria.
Odkąd pojawiły się dzieci jest to seria "Poczytaj mi mamo" ;), a z tych dorosłych, to "Wiedźmin", "Obca" i kryminały Camilli Läckberg.

3. Ulubiony pisarz amerykański.
William Wharton. Mam do niego wielki sentyment.

4. Książki papierowe czy ebooki?
Lubię i jedno i drugie, choć i tak najczęściej stawiam na te papierowe :)

5. Czytanie na fotelu czy w łóżku? (inne warianty mile widziane)
Jako, że nie mam fotela, wybór będzie prosty - łóżko :)

6. Lubisz swoje imię?
Uwielbiam, ale strasznie przez nie cierpię, żyjąc w Niemczech ;) Nawet nie wiecie jak bardzo można zmasakrować wymowę Małgorzaty...  

7. Kto lub co zachęcił/o Cię do czytania?
Rodzice, którzy nigdy nie żałowali czasu na czytanie ze mną i pieniędzy na książki dla mnie. Do tego miałam cudowną polonistkę w podstawówce, więc po prostu nie mogłam nie zostać molem książkowym :)

8. Komu dedykujesz ten post?
Właśnie mojej kochanej polonistce. Choć odkąd skończyłam podstawówkę minęło już kilkanaście lat i obydwie wyjechałyśmy z Polski,  to nadal jesteśmy w kontakcie i kibicujemy sobie na każdym nowym etapie naszego życia. Autentycznie, wniosła ona bardzo dużo dobrego w moje życie.

9. Ulubiony przedmiot w szkole? 
Nie będzie zaskoczeń - język polski :)

10. Wolisz chodzić czy biegać?
Chodzić, choć mam wrażenie, że odkąd są dzieci, to tylko biegam :)

11. Czy uważasz, że czytanie książek to też sport?
W pewien sposób tak. Jest to na pewno dobra gimnastyka dla umysłu!

Czas na moje pytania i nominacje:

1. Pierwsza książka, którą sama sobie kupiłaś?
2. Czytasz książki raz czy powracasz do nich od czasu do czasu?
3. Co najbardziej lubisz, a co Cię drażni u innych blogerów?
4. Jaka książka w ostatnim roku zaskoczyła Cię najmocniej?
5. Który gatunek jest Ci najbliższy?
6. Preferujesz autorów polskich czy zagranicznych?
7. Gdzie kupujesz książki najczęściej?  
8. Którego autora nie lubisz i dlaczego?
9. Jeśli musiałabyś oddać wszystkie swoje książki poza jedną, jaka książka by to była?
10. Czy masz jeszcze inne hobby oprócz czytania?
11. Jakiej muzyki słuchasz?

Do zabawy zapraszam, ale nie przymuszam, 3 osoby :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcony mi czas!