piątek, 11 grudnia 2015

Blogmas #11 --> gdzie tanio kupić książkę?


W związku z tym, że wielu z Was, podobnie jak i ja, chciałoby skorzystać ze świątecznych ofert i zakupić dla siebie lub bliskich jakieś ciekawe książki, postanowiłam zrobić dziś małe zestawienie miejsc, gdzie będzie to najbardziej korzystne. Przy okazji też odpowiem na pytanie gdzie ja zamawiam polskie książki, mieszkając w Niemczech, ponieważ bardzo często spotykam się z takim właśnie pytaniem.

Zacznę może od tego, że warto się zastanowić, na ile opłacalne będzie teraz zamawianie książek przez internet. Jeśli mamy w planach zakupienie tylko jednej lub dwóch pozycji, to w pierwszej kolejności należy się udać do pobliskich księgarni, gdyż w grudniu praktycznie każda z nich daje zniżki i robi oferty specjalne. Dlatego, jeśli zależy nam na małej ilości książek, a do tego jeszcze bestsellerach, to istnieje naprawdę duża szansa, że  zakupimy je w fajnej cenie nawet w takim Empiku czy Matrasie.

Ja na ogół kupuję większe ilości książek, więc zamawiam je przez internet. Lista księgarń czy dyskontów, którą widzicie poniżej bazuje po części na moich pozytywnych doświadczeniach, a po części na rekomendacjach innych blogerów (w tym miejscu serdecznie pozdrawiam Obsesyjną Biblioteczkę z którą właśnie wczoraj na ten temat rozmawiwałam :) ):


Polecam, abyście wybrali sobie po 2-3 przykładowe tytuły, porównali ceny w wyżej wymienionych miejscach i wybrali to co dla Was najlepsze i najbardziej wygodne jeśli chodzi o sposób płatności czy dostawy.

Warto też czasem zajrzeć na stronę konkretnych wydawnictw, bo one również często organizują przeceny, aczkolwiek to się sprawdzi raczej w wypadku książkowych zapaleńców, uzupełniających serie, aniżeli kogoś, kto ma na swojej liście kilkanaście tytułów, a każdą z innego wydawnictwa :)

Jeżeli chodzi o to gdzie ja kupuję swoje książki, to wszystko zależy od tego czy akurat wybieram się do Polski czy nie. Jeżeli wiem, że za miesiąc czy dwa będę jechać, to robię zamówienie w którymś z miejsc wspomnianych powyżej i odbieram książki od rodziców, a na miejscu dodatkowo zaglądam do antykwariatu, Taniej Książki i Empiku, sprawdzając czy nie ma tam w promocji czegoś na co poluję. Jeśli mam być szczera, to nie pamiętam kiedy ostatnio kupiłam coś spontanicznie i w regularnej cenie.

Na miejscu natomiast regularnie zaglądam na facebookową grupę Polskie Książki w Niemczech, gdzie zarówno sprzedaję, jak i kupuję książki od innych użytkowników. Naprawdę można tam upolować prawdziwe perełki w dobrej cenie i póki co, nie zawiodłam się na żadnej transakcji.

Jeśli jednak zależy mi na książce nowej, albo takim tytule, którego nie znajdę gdzie indziej, to zaglądam na stronę Polskiej Księgarni Internetowej. Ceny są praktycznie takie jak w Polsce, bardzo miła obsługa, a do tego ekspresowa wysyłka. Czego chcieć więcej?

I tak to właśnie wygląda. A jakie są wasze doświadczenia? Gdzie Wy kupujecie? Może znacie jakiś ciekawy adres, który mogłabym dopisać do swojej listy?

2 komentarze:

  1. Często kupuję na Arosie. Tam jest naprawdę tanio.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam księgarnie czytam.pl oraz nieprzeczytane.pl. Od kiedy je odkryłam, a to jest moje tegoroczne odkrycie roku, kupuję tylko tam i bardzo sobie je chwalę. :) Wcześniej sporo pieniędzy zostawiałam w Arosie, ale te dwie są jeszcze tańsze, a im książka tańsza, tym lepiej - można zaoszczędzić na kolejne. :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas!