środa, 18 maja 2016

Marcowo - kwietniowo - majowy Book Haul, czyli STOSisko nowych książek

Moi Drodzy, dziś istne szaleństwo, bo aż 50 nowych książek do pokazania, więc nie przedłużam tylko od razu zabieram się do rzeczy. Dodam tylko, że sporo z tych książek, to nabytki z antykwariatu, więc jeśli ktoś jest okładkową sroką, będzie musiał trochę pocierpieć ;)

Zacznę trochę od końca, bo nie od książek, które nabyłam w marcu czy kwietniu, ale od tych, które kilka dni temu przywiozłam z Polski. Na pierwszy ogień idzie klasyka:


"Anna Karenina" Lew Tołstoj - obiecałam sobie przeczytać w tym roku choć jedną książkę Dostojewskiego lub Tołstoja i jak tylko zobaczyłam to wydanie "Anny Kareniny" w biblioteczce Mamy, wiedziałam, że to będzie to!
"Martin Eden" Jack London - od dawna chciałam już po nią sięgnąć, a jak tylko zobaczyłam to wydanie w biblioteczce Taty..... :)))
"Opowieści niesamowite" Edgar Allan Poe - czytałam tę książkę kilkanaście lat temu i pamiętam, że zrobiła wtedy na mnie wielkie wrażenie, więc jak zobaczyłam to przepiękne wydanie w  antykwariacie za 2zł, to nawet się nie zastanawiałam. 

Seria z kolibrem, która w latach 70-tych i 80-tych ukazywała się nakładem wydawnictwa Książka i Wiedza, powinna być - choćby tylko optycznie - znana większości czytelnikom 30+ . Ja darzę ją wielkim sentymentem, bo były to jedne z pierwszych "dorosłych" książek w których się zaczytywałam mając kilkanaście lat, więc postanowiłam przywieźć sobie kilka z nich i podczytywać w drodze do pracy (mały, poręczny format, a przy tym przyzwoita czcionka to coś, czego się niestety we współczesnych wydaniach nie uświadczy...)


"Ostatni z wielkich" oraz "Diament wielki ja góra" F. S. Fitzgerald - jestem bardzo ciekawa czy autor urzeknie mnie tymi książkami tak samo jak "Wielkim Gatsbym"?
"Hotel du Nord" Eugene Dabit, "Podcięte skrzydła" Aleksy Tołstoj i "Dzikie kwiaty" Caldwella skusiły mnie dobrymi opiniami wśród czytelników
"Wampir" Stanisław Reymont - tak, tak... to ten pan, który napisał "Chłopów" :) I tak, to jest naprawdę książka o wampirach! :)

Następne tytuły to te, które wybrałam buszując po strychu u rodziców, a więc te z najstarszej części naszej  domowej biblioteczki. Część z nich już kiedyś czytałam, część zawsze chciałam przeczytać, więc w końcu je zabrałam do siebie.


"Poczet potworów letnich" L. Kleczkowski, S. Pikuła - postanowiłam trochę postraszyć swoje dzieci. Myślę, że będzie to bardzo przyjemna lektura na lato, zwłaszcza na rodzinny wypad do lasu lub nad jezioro ;)
"Tajemnica Hog's Back" Freeman Wills Crofts - wydaje mi się, że kiedyś już ją czytałam oraz, że bardzo mi się ona podobała, a jeśli jest to to, o czym myślę, to będzie to urocza powieść detektywistyczna, taka w trochę dawnym stylu
"Raj" Alberto Moravia - opis z okładki mówi wszystko: "34 nowelki "raju" to 34 małe studia psychiki kobiecej". Coś w 100% dla mnie!
"Pawilon na torfowisku" R. L. Stevenson - "Wyspę Skrabów" tego autora pokochałam jako dziecko bez reszty, więc może jako dorosły czytelnik zakocham się w jego nowelach?
"Derwisz i śmierć" Mesa Selimovic - podobno bardzo przejmująca i piękna proza prosto z Bośni, a ja, o ile dobrze pamiętam, jeszcze nigdy nie czytałam książki z tego kraju
"Świat według Garpa" John Irving - taki mały powrót do młodości, bo jest to jedna z pierwszych książek Irvinga, jakie w ogóle czytałam. 

Kolejne dwa tytuły, to autorzy znani wszystkim miłośnikom klasycznego reportażu:


"Hipnoza" Hanna Krall - książka ta uważana jest za jedną z najlepszych w dorobku autorki, o czym świadczy m.in. fakt, że została ona przełożona na kilka języków obcych
"Teraz tak mało miłości" Wiesław Łuka - dwa miesiące temu przeczytałam "Nie oświadczam się" tegoż samego autora i byłam zachwycona jego nieco chaotycznym stylem, więc jak tylko zobaczyłam w antykwariacie ten tytuł i do tego cenę - 2,50zł, brałam w ciemno. Już podczytuję i już wiem, że jestem bardzo na tak!

A teraz coś, czego jeszcze u mnie nie było - Dziki Zachód. Odkąd jakiś czas temu przeczytałam "Zjawę" Michaela Punke, strasznie zatęskniło mi się za Indianami, a co za tym idzie kowbojami i historiami w typowo  westernowym stylu, więc pogrzebałam trochę w domowej biblioteczce i uzbierał mi się taki zbiorek:


Fiedler, May i Bahdaj to w zasadzie klasyka, a pozostałe dwie, czyli "Kiddi..." Leightona i "Czerwony diabeł" Kosteckiego brałam w ciemno. Ihaa!

Tyle ze staroci, czas przejść do bardziej współczesnych lektur :) Zacznę może od reportażu. Tutaj, poza "Sercem Litwy", które zakupiłam z myślą o czerwcowym wyjeździe do Wilna (który ostatecznie niestety  musieliśmy odwołać ) oraz "W piekle Eboli", które przywiózł mi Tato, wszystkie książki były marcowym zakupem inspirowanym nagrodą im. Ryszarda Kapuścińskiego.


Jagielskiego i Seierstada już podczytuję i bardzo mi się obie te książki podobają, natomiast za Grzebałkowską wezmę się dopiero jak skończę wyżej wymienione.

Jeśli chodzi o kryminały i thrillery, to w kwietniu nabyłam (a także przeczytałam) "Dziewczynę z sąsiedztwa" Ketchuma oraz dostałam kontyuację Larssonowskiej trylogii, a więc "Co nas nie zabije" Lorentza. Co ciekawe, w tym samym czasie i niezależnie od siebie otrzymałam tę książkę i po polsku i po niemiecku :)


Następna tura książek przybyła do mnie w kwietniu, wraz z przyjazdem rodziców. Są to książki za które chciałam się zabrać już w maju, ale niestety nie dałam rady, bo po drodze wpadło też kilka egzemplarzy recenzenckich i musiałam zacząć od nich. Niemniej, nabytki prezentują się tak i będą moimi lekturami na lato.Chyba :D


"Imię róży" Umberto Eco - zaczęłam czytać podczas majówki i jestem zachwycona!
"Krótka książka o miłości" Karolina Korwin Piotrowska - subiektywny i całkiem sympatyczny wybór ulubionych filmów autorki, a dla mnie wielka inspiracja.
"Hopeless" i "Losing Hope" Coleen Hoover - typowe, aczkolwiek bardzo zachwalane młodzieżówki, które odkupiłam na jakiejś grupie za śmieszne pieniądze. Poczytamy - zobaczymy, o co tyle hałasu :)
"Masa o porachunkach polskiej mafii" - prezent od rodziców. Trafiony, bo też był na mojej liście "Do kupienia"
"Fatum i Furia" Lauren Groff - skusiłam się na tę książkę po bardzo zachęcającej recenzji Olgi z Wielkiego Buka, choć entuzjazm znacznie zmalał po recenzji Esy z kanału Esa czyta :)))
"Masters of Sex" Thomas Maier - baaardzo dużo dobrego słyszałam o tej książce, więc jak znalazłam ją na promocji za 8zł, to nawet się nie zastanawiałam
"Kobiety, które zawładnęły Europą" Jean des Cars- co tu dużo mówić - uwielbiam takie historie i już! :)

I na sam koniec nabytki najnowsze z najnowszych :)


"Nieznośna lekkość bytu" i "Śmieszne miłości" Milan Kundera - uwielbiam tego autora i chcę mieć wszystkie jego książki wydne w tej pięknej oprawie! Tu skorzystałam z promocji w Empiku 2za1
"Mówiąc inaczej" Paulina Mikuła - od dawna śledzę jej kanał na YT i gorąco kibicuję, więc nie mogłam nie kupić tej książki. Tym bardziej, że kocham język polski i z przyjemnością dowiem się o nim czegoś nowego
"Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk - słyszałam o niej same pozytywy, więc po krótkiej naradzie z Mamą, która również wyraziła chęć jej przeczytania, nabyłam na promocji w Biedronce. Sykoda tylko, że obiecałam jej czytelnicze pierwszeństwo i zapomniałam zostawić :(
"Dobrze się myśli literaturą" Ryszard Koziołek - tytuł ten od jakiegoś czasu znajdował się w ścisłej czołówce lektur do nabycia i z pewnością zabiorę się za niego w pierwszej kolejności
"Córka cieni. Dwie matki" Ewa Cielesz - kontynuacja "Siedmiu szmacianych dat" o których niebawem Wam tu opowiem. Bardzo wciągająca trylogia!


Na koniec jeszcze tylko pokażę książki, które dostałam od różnych wydawnictw. Pisać teraz o nich nie będę, bo w najbliższych dniach pojawią się szczegółowe recenzje.


A tu spodziewajcie się recenzji nietypowej, bo powstałej we współpracy... z moim 5- letnim synem. :D Bardzo się chłopak przejął i naprawdę wspaniale mi pomógł!



I to tyle. Serdecznie gratuluję tym, którzy dotrwali do końca ;) i jestem bardzo ciekawa czy coś już z tego znacie lub czytaliście? Koniecznie dajcie znać!

11 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Tołstoja i Ketchuma. "Szeptuchę" czytałam i bardzo mi się podobała :) Świetne zdobycze!
    ściskam :*
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ketchum świetny i gorąco polecam! Tołstoja się trochę boję, bo wielu ludzi twierdzi, że to ładna, choć nieco irytująca powieść, natomiast "Szeptuchy" jestem szalenie ciekawa! Lecę do Ciebie sprawdzić czy już coś o niej pisałaś :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Widzę tu naprawdę mnóstwo świetnych tytułów, nie będę wymieniać dokładniej jakich, bo zajęłoby to zbyt dużo czasu! :) Wiem na pewno, że z ręką na sercu polecam Hopeless! Cudna, wzruszająca i prawdziwa! :)


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dobrze, że to napisałaś, bo wzięłam tę książkę tylko z tego względu, że dużo o niej słyszałam i nie do końca jestem przekonana czy się spodoba, ale kolejny głos na TAK sprawia, że mam coraz większą ochotę na tę lekturę. Natomiast co do drugiej części, to nie jestem do końca przekonana. Widzę, że Tobie, jak i wielu innym czytelnikom, nieco mniej Ci się podobała... No, zobaczymy :) Serdeczności!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. ...a ja Tobie zapału i pomysłów na wpisy. Równowaga w naturze musi być :D Uściski!

      Usuń
  4. Uwielbiam Kunderę, jak dobrze zobaczyć go u kogoś na stosiku (chyba jeszcze mi się nie zdarzyło). "Śmiesznych miłości" nie czytałam, więc chętnie bym podebrała :)
    Pozostaje mi tylko życzyć Ci miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, gratuluję zdobyczy :)
    Tych początkowych książek w ogóle nie znam, ale pod koniec pojawiło się kilka tytułów, które czytałam. Powodzenia w czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zdobycze.
    Teraz tylko czytać i czytać.
    Miłej lektury. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje serce się raduje! Seria z Kolibrem, zbieram ją. Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zaciekawiło mnie "W piekle eboli", chyba zainteresuję się bardziej tą pozycją. Piękne nabytki :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas!